Alpy Bawarskie: Nebelhorn, Zamek Neuschwanstein

Odwiedziliśmy już Bawarię latem, więc tym razem postanowiliśmy przyjechać na południe Niemiec w okresie zimowym.

Obiecaliśmy sobie, że wrócimy do Oberstdorfu, a przede wszystkim do Bawarii, w której nie brakuje miejsc do zwiedzania. Tym razem skupiliśmy się na poznawaniu różnych historii związanych z jednymi z najważniejszych zabytków położonych w tej części Niemiec oraz odwiedzeniu miejsc, które podkreślają piękno tych terenów.

Obersdorf (Nebelhorn)

Skorzystaliśmy z kolejki linowej, aby wjechać na szczyt Nebelhorn (2224 m n.p.m.). Jest to jedna z główniejszych atrakcji Oberstdorfu i ma to oczywiście swoje uzasadnienie. Po wjechaniu (lub wejściu) można podziwiać panoramę kilkuset innych szczytów. Ten widok bardzo trudno opisać, najlepiej samemu go zobaczyć. Na zdjęciach staraliśmy się uchwycić rozciągające się wokół Alpy. Trafiliśmy na stosunkowo przyjemną pogodę, która pozwoliła nam podziwiać piękno tego górskiego pasma. Na szczycie Nebelhorn można odpocząć w restauracji. Nie brakuje przygotowanych tam punktów widokowych.

Zamek Neuschwanstein

Będąc na południu Bawarii, nie należy zapominać o malowniczym Zamku Neuschwanstein.

Zamek Ludwika II to jedna z najwspanialszych konstrukcji budowlanych w całych Niemczech. Liczący 150 lat Neuschwanstein uważany jest za wręcz bajeczny zamek, więc nie bez powodu stał się pierwowzorem dla budowli znanej z czołówek bajek Disneya. Jeśli chcecie odwiedzić ten zabytek, to miejcie na uwadze, że corocznie przyjeżdża tam ponad milion turystów z całego świata. Bilety najlepiej zakupić sobie wcześniej przez internet i pamiętać, aby się nie spóźnić na wyznaczoną godzinę zwiedzania.

O autorze

Hej! Z tej strony Ania i Piotrek.Na blogu przedstawiamy relacje z naszych wyjazdów, które możecie traktować jako garść inspiracji do własnych podróży. Jeżeli macie jakiekolwiek pytania, chętnie na nie odpowiemy :) więcej o nas