Północne Włochy samochodem: Garda, Malcesine, Sirmione

Północne Włochy oferują turystom sporo ciekawych atrakcji – m.in. największe i najczystsze w kraju jezioro Lago di Garda.

Zamek w Sirmione

Nazwa jeziora została zaczerpnięta od niewielkiej miejscowości Garda. Warto jednak zaznaczyć, że akwen jest otoczony różnymi kurortami turystycznymi. Udało nam się zwiedzić na wschód od niego miasteczko Malcesine, które jest znakomitym rozwiązaniem na jednodniową wycieczkę. Jezioro to tylko jedna z wielu propozycji, jakie oferuje ten włoski region. W samym Malcesine znajduje się Zamek Scaligerich, który położony jest na skalistym wybrzeżu jeziora Garda. Malcesine słynie również z przepięknej starówki. Można spacerować po niej niemal bez końca. Pełno jest wąskich uliczek, które obfitują w przeróżne sklepiki czy knajpki. Zapewniamy, że nacieszycie oko oraz żołądek.

Ogólnie nad samym jeziorem znajduje się wiele klimatycznych zamków. Kolejnym, który odwiedziliśmy był zamek w Sirmione. Miasto oferuje również rejsy po jeziorze. Liczba kursów jest na tyle spora, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Północne Włochy słyną z wielu niezwykłych miejsc. Już się smucimy, że musimy za parę chwil wracać do domu, ponieważ gdyby było to możliwe, zostalibyśmy tu na dłużej. Wierzymy, że zabytków wartych odwiedzenia jest tutaj znacznie więcej w stosunku do tego, co opisaliśmy Wam oraz uchwyciliśmy na zdjęciach, którymi się dzielimy.

Zamek w Malcesine
Bardzo przyjemne bluesowe granie, aż miło się spacerowało uliczkami Malcesine. Po powrocie udało nam się namierzyć artystę 😉 – Mauro Ferrarese

Niestety wszystko, co dobre, bardzo szybko się kończy. Naszą samochodową wycieczkę po północnych Włoszech uważamy za niezwykle udaną i choć nie mieliśmy jakiegoś większego planu na ten wyjazd, wszystko udało się super zorganizować 'w locie’ 😉 Kilka miejscowości zrobiło na nas ogromne wrażenie i bardzo chętnie odwiedzilibyśmy je ponownie. Części atrakcji nawet nie spodziewaliśmy się przed przyjazdem, więc czuliśmy się momentami zaskoczeni (ale głównie pozytywnie).

Jeśli macie więc możliwość i chęci do zorganizowania sobie takiej prywatnej wycieczki, to gorąco Was do tego zachęcamy. Brak ograniczeń (z wyjątkiem czasu), to znakomity komfort oraz gwarancja wspaniałych wspomnień. Często można wyjechać w nieznane i napotkać to, czego w ogóle nie spodziewalibyśmy się po danym regionie. Każda taka wycieczka daje nam szansę pełnego poznania kultury społeczności z całkiem innego środowiska.

O autorze

Hej! Z tej strony Ania i Piotrek.Na blogu przedstawiamy relacje z naszych wyjazdów, które możecie traktować jako garść inspiracji do własnych podróży. Jeżeli macie jakiekolwiek pytania, chętnie na nie odpowiemy :) więcej o nas